Структурата е изградена още при строежа на пристанището през 1902 г. и за да изпълнява новите функции, е необходимо да бъде ремонтирана, с оглед по-добрата защита на прилежащите съоръжения, обясни Тенекеджиев, цитиран от stroitelstvo.info.

Планираните инвестиции в пристанищна инфраструктура за териториалното поделение в Бургас е в размер на 4 022 000 лв.

По думите на директора на порта една от най-важните задачи за годината ще бъде разделянето на общите инженерни ел. мрежи на територията.

Близо 3 млн. лв. са предвидени за рехабилитация за постигане на проектни дълбочини на пристанищните терминали в района на действие на териториално поделение – клон Бургас.

Наличието на недостатъчни дълбочини в акваториите на пристанищните терминали затруднява маневрирането и безопасността на корабите.

Портът планира и изграждане на система за мониторинг на брегови и плаващи средствата за навигационно осигуряване от нос Емине до устието на р. Резовска.

"В момента следим състоянието им, като извършваме периодични прегледи или получаваме сигнали от капитаните на кораби. Новата мониторингова система ще позволи в реално време да се констатира промяна на параметрите на навигационното оборудване, локализацията и целостта на съоръженията",
обясни Илиян Тенекеджиев.