В състава на съвета ще влизат кметовете на общини, представители на общинските съвети, на държавните институции на регионално ниво, директорите на пожарна, полиция, агенция "Национална сигурност”, центърът за спешна медицинска помощ и други, имащи отношение към намаляването на риска от бедствия.

Целта на съвета е да осигури превенция при защита живота и здравето на населението и целостта на инфраструктурата, съобщиха от Областна администрация – Бургас.

По време на срещата стана ясно още, че с промените в Закона за защита при бедствия се регламентират до 15% от средствата от резерва за непредвидени и/или неотложни разходи, за финансиране на превантивни дейности и дейности по подготовка за реагиране.

Предвижда се и разработването на програми и проекти за намаляване на риска от бедствия, провеждане на специализирани обучения, които да залегнат в програмите за предучилищно и училищно образование.

Заложено е и създаването на доброволни формирования в общините с население до 20 000 души.

Сред задачите на новосформирания съвет са анализ и оценка на обстановката при бедствия, взимане на решения относно осигуряване на спасителни и неотложни аварийно-възстановителни работи, информиране на населението за развитието на бедствието, предприетите действия за неговото овладяване.

Следващата среща на съвета ще е през октомври, когато ще бъдат представени най-критичните и рискови точки в областта и мерките, които се взимат за предотвратяване на кризи.