За това пише специализираният сайт anna.aero, цитиран от Международния съвет на летищата в Европа и bloombergtv.bg.

За първите осем месеца на годината летището в Бургас е реализирало ръст от 23,3%, следвано от варненското - с 21% повече пътници и софийското – 14%.

След сравнително слабия растеж през последното десетилетие търсенето на българските летища показва стабилна тенденция на нарастване на пътническия трафик. Между 1999 и 2007 г. броят на пътниците се е утроил от малко над 2 милиона до над 6 милиона през трите бизнес летища - Бургас, София и Варна.

От 2001 до 2007 ръстът е с по над 12% всяка година. След това само през 2011 г. той се е доближил до тези стойности (+ 8%). През 2009 пътникопотокът дори е намалял спрямо 1999.

Сега тенденцията отново е възходяща, като и трите български летища показват впечатляващи резултати, пишат анализаторите. Anna.aero прогнозира, че до края на годината те ще са приели над 9 млн. пътници. Така постигнатият през 2015 г. рекорд от 7,5 милиона пасажери ще бъде надминат.

Основните пазари, определили растежа на двете крайморски аерогари, които се управляват от Fraport Twin Star, са туристите от Русия, Германия, Полша и Великобритания. В допълнение, двете летища отчитат 7% увеличение на броя на авиокомпаниите и 16% повече дестинации.

Варна и Бургас са приели и значителен брой чартърни полети, които не са включени в данните за редовния трафик. Ръстът на Варна и Бургас е толкова силен, че човек се чуди защо изобщо си правят труд да отварят през зимата, пише anna.aero.

Битката за водеща авиокомпания в София се засили с идването на Ryanair. "България ер" запазва лидиращата си позиция по брой извършвани полети седмично от и за летище "София" (122), следвана от нискотарифните Wizz Air (104) и Ryanair (70).